onsdag 28. september 2011

det skjeve taarn i pisa og en gammel borg i lucca

Takket vaere reisestipend fra NFF er jeg i nydelige Italia og skal produsere. Etter en dag i Pisa og en super kveld og natt i Lucca gaar ferden videre til kysten. Det har vaert spennende aa se Lucca i deilig sommervarme. Jeg har bodd inne i middelalderborgen. I et gammelt hus med tre meter under taket og kjempekaldt om natten. Italiensken min gaar det ikke saa bra med, men jeg kommuniserer glimrende med den gamle hyggelige hostellinnen som ikke kan annet enn Italiensk, med smil og gestikuleringer. Jeg kom godt paakledd til landet, svett, sliten og med ullsokker i de fine og varme stovlettene. Etter en hel dag som turist i varmen trengte jeg veldig en dusj og et kles skifte. Da jeg ikke kunne finne nòklene til hengelaasen paa kofferten fikk jeg en utfordring.
Jeg ringte etter den hyggelige damen jeg leier hos. Hun forsto problemet og dukket opp med en stor tang. Vips var kofferten aapen. Men laasen istykker. Sorry, mamma. Skal skaffe deg en ny :-)
Naa er oppdraget aa finne en stikkontakt som kan brukes her nede, saa data og telefoner kan lades.
Jeg har skrevet masse, hele blokken min er utskrevet. jeg maatte saagar gaa over til servietter og dopapir i natt. Det blir det bok av :-) Skal jobbe som en helt disse dagene. Men jeg maa se havet. Saa jeg forlater Lucca i ettermiddag og drar til Viareggio. ha en fin dag i Norge :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar