mandag 10. oktober 2011

Italia i mitt hjerte :-)


Etter fem fantastiske dager med lange brede solstrender, varm, stekende sol på vestkysten gikk turen til Pisa. En dag ved det skjeve tårnet og på en gammelt nedlagt kloster om natten, hadde jeg en fin opplevelse, før jeg dagen etter traff de andre på stasjonen i Pontedera, en by lenger inn i landet. Med innleid privatsjåfør gikk turen fra Pontedera videre innover i landet og oppover i fjellene. Til Palaia. Uten kontakt med omverdnen, uten internettdekning og en sjelden og sporadisk mobildekning har jeg tilbrakt en fantastisk uke med norske, svenske og danske venner. Med chi gong, dans, sang og musikk på programmet gikk uken som en røyk. Vegetarisk mat og gode urteteer har gitt en sund og helsefremmende uke.
Nå er jeg tilbake til sivilisasjonen. Nærmere bestemt Marina di Pisa. Her er det så vakkert at her blir jeg en uke. Ingen lange strender med parasoller og stranddisko. Heller ikke så mye tigging og påtrengende strandselgere. Bare rått hav, steiner, bølgebrytere, vakker sol, god varme og masse skriveinspirasjon. Utsikten fra hotellrommet er som å sitte på verdens ende en høstdag med mild vind og stekende sol. Ute i havet ser jeg rett på fangeøya. Et sted med litt heftigere klientell enn på Bastøya i Horten. Men øya er betydelig mye lenger ute. Kan så vidt skimte den ut i horisonten. Turistsesongen er over og jeg føler meg veldig hjemme. Passe alene. Passe stille og rolig. Med en hyggelig internettbutikk som lar meg få låne litt kontakt med omverdnen når jeg måtte føle for det. Personalet på hotellet, som virker mer som et privat bed and breakfast enn hotel, er super hyggelige. Italiensken flyter litt lettere nå, og det er lettere å komme i kontakt med folk. Hyggelig og hjemmekoselig har jeg det.
Nå blir det en uke med skriving før jeg vender nesen hjem til Norge, til høst og nye prosjekter. Ha en fin uke der hjemme J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar