onsdag 3. november 2010

Bokslipp med hakeslepp :-)

Da er bokslippet overstått. En hyggelig opplevelse og en superkoselig middag etterpå med forlagssjef og en annen spennende forfatter. Forlaget varsler om ventelister på bøkene mine, det lover godt.
Videre følger jeg nå en superspennende konferanse med 1050 deltagere. Her selges bøker som bare den.
Psykiatridagene har fokus på forholdet mellom  tanker og følelser og hvordan dette påvirker alvorlige psykiske lidelser som schizofreni og bipolare lidelser eller stemningslidelser. Jeg suger til meg oppdatert kunnskap og er gang med min oppfølger som handler om psykoser.
Pårørende fokuset har også kommet mer på dagsorden, noe jeg selvsagt liker godt.Forholdet mellom tanker og følelser er jo sentralt tema i min bok om depresjon, så her jeg absolutt dagsaktuell. Godt!
To spennende foredrag har vært Finn Skårderud sitt om mentalisering og en annen dyktig psykiater, Ole Andreassen, som,i tillegg til å motta årets "schizofrenipris" har vist ukegamle resultater fra forskning hvor følelsers fysiske virkning på hjernen er målt via MR og dokumenterer klar aktivitetsforskjeller i hjernen når følelser settes i sving hos mennesker med psykiske lidelser. Håper ikke at vi ser mot en fremtid hvor stemningslidelser skal diagnostiseres med MR.......  Men det er interessant og spennende!
Jeg har enda to smekkfulle dager med interessante foredrag. I kveld, som i går kveld, er jeg invitert av forlaget på middag, så etterpå kunstmuseet som kan by på spennende utstilling og kulturelle innslag. Tema for konferanser er "All you need is love" og Beatles er det musikalske fokus. Den femte Beatles, Stuart Sutcliffe, (trommeslageren før Ringo Star) som døde tragisk etter kort tid i gruppen, er konferansens kunstner. Han har malt masse spennende bilder.
Dette er en skikkelig vitamin innsprøyting :-)

3 kommentarer:

  1. Høres utrolig ut!

    Ta dem med storm!

    SvarSlett
  2. Dette er bra, Auhild! Jeg gleder meg over din suksess og fremgang, den har du fortjent!!!

    SvarSlett
  3. En liten kommentar fra meg til oppvakte lesere. Jeg har rotet og byttet litt på navn. Stuart Sutcliffe var bassisten før Paul Mc, og Pete Best var trommeslager. Vi var på konsert med Pete Best siste kvelden. Han var en sliten avdanket trommis som nok hadde sine glansdager på 70 tallet. Men morsomt var det :-)

    SvarSlett