fredag 21. september 2012

Forbereder hjemreise

Da går skriveturen mot sin ende.
Ble i Cala D'or resten av dagene. her er det liv, hyggelige mennesker, inspirerende for formålet og ikke minst godt og varmt.
Har brukt litt tid idag for å forberede bussturen til flyplassen. Ikke så lett dette. Her er alt tilpasset pakkereiser. For en loffer som meg blir det komplisert. Buss må bestilles fra hotellet minst 72 timer før avreise. Jeg som aldri vet hvor jeg kommer til å være innen denne tidsfristen sliter. Ingen buss for meg i morgen. Må ta samme løpet som sist. Offentlig transport innom Palma, bytte buss men den store risikoen det innebærer osv. Må reise tidlig å legge inn litt tid til bortroting og andre forsinkelser. Ikke veldig fleksibelt dette systemet. Loffetilværelsen gir meg litt mere rom for å se mere av øya og bli der hvor jeg syns det er best. Angrer ikke på det. Ikke en gang trusselen om  å betale litt ekstra virket på hotellet. En regel er en regel. Så får Schuffle bussene som går rett på utsiden her bare reise halvtomme uten meg. Jeg får jo masse trening ved å dra rundt på den tunge kofferten. Har selvsagt med meg bøker og permer på turen for å sørge for litt ekstra vekt. Tror jeg har maksa vekta for hjemreise så det tillater ikke særlig mange gaver. Så er dere forberedt. Smått og lett er alt jeg har plass til.
Traff noen hyggelige norske jenter i går da, i begynnelsen av 20 årene. De var på pakke tur. Lå på stranda hele dagen og hadde kun et mål - å bli brune. 
Jeg har da også endelig fått somla meg de 50 meterne ned til stranda idag da. Så skjønner jeg plutselig hvor alle menneskene er. Der var det fullt gitt. Og veldig varmt. Men jeg fikk tatt meg et bad. Tror jeg får nøye meg med noen timer hjemme i solstudio dersom jeg skal få litt farge. Strandligging er ikke noe for meg.
Men jeg nyter varmen. Nyter at jeg har fått gjort masse av deg jeg tenkte jeg skulle gjøre. Inni hodet mitt er det fullt og tomt med vekslende mellomrom. Nå har jeg sittet i 6 timer i strekk, fått mange nye biter på plass og avsluttet økten med en deilig biffmiddag og et glass vin. Gleder meg litt til å komme hjem også. Fikse og ordne litt på Tjøme før jeg starter i ny jobb. Det skal bli gøy!
Så er jeg spendt på om det blir noe henting på Gardermoen i morgen, eller om jeg må teste ut NSB. Etter dette går sikkert det også fint :-)
Ha en fin helg alle sammen !

1 kommentar:

  1. Sjekker av og til hvor i verden Du er. Det virker som Du koser deg ;-)/Leon

    SvarSlett